5.8.13

DIY: Bohemian necklace

Ik kan het bijna niet geloven dat ik deze ketting helemaal zelf heb gemaakt! Tijdsduur? Geen idee... Maar in elk geval echt een overwinning voor iemand die zo weinig geduld heeft als ik!! Het was super simpel om hem in elkaar te knutselen, dat wel!
Benodigdheden:
-Dik touw(de basis)
-Draad(de kleuren)
-Snijringen uit knelkoppelingen van de loodgieter(kralen).
Je kunt de ketting zo lang maken als jij dat wilt. Ik kocht het dikke touw op de markt. De dunne gekleurde draadjes in een knutselwinkeltje. Je draait het draad, kleur voor kleur om het dikke touw heen. Het begin en het einde zet je met een knoopje vast. Begin met een nieuwe kleur niet exact waar de kleur stopt waarmee je bent geƫindigd, zorg voor een stukje overlap. Zo verstop je de knoopjes(ook al is deze erg klein) Wanneer je helemaal klaar bent, rijg je naar wens de ijzeren accessoires aan de ketting. Het begin en het einde van de ketting leg je over elkaar, ongeveer 3 cm. Vervolgens draai je strak het laatste kleurtje dunne touw erom heen. Ik hoop dat ik het goed uitleg:-)Check evt. de foto's op Instagram & Facebook voor details. En vragen mag daar natuurlijk ook! Kus kus!!

2 opmerkingen: